Meer klanten in uw winkel door buiten etalage promotie – Ludo Claes

U bent hier : Home > Reclame > Winkelreclame > Meer klanten door buiten etalage promotie

Buiten etalage promotiekratten TIPS voor meer klantenHeb je een winkel in een winkelstraat dan dien je er voor te zorgen dat wandelaars in de straat je winkel zien. Om dit te bevorderen kan je gebruik maken van "promotiekratten". Dit zijn kratten die je voor je winkel uitstalt en die één of meerdere producten bevat die in promotie staan. Deze kratten dragen er zorg voor dat een wandelaar in de winkelstraat de winkel opmerkt en eens rustig kan snuffelen zonder  door een verkoper aangesproken te worden. Kortom, de promotiekratten hebben als doel enerzijds de attentiewaarde van de winkel te verhogen en anderzijds een impulsaankoop te stimuleren. Eenmaal hierin geslaagd dan is de klant genoodzaakt de winkel te betreden waardoor hij gekend raakt met het gehele assortiment en uzelf. Het eerste contact is gelegd wat de drempelvrees voor een volgend bezoek verkleint.

Enkele nuttige tips

  • Plaats de kratten op een makkelijk bereikbare plaats, vermijd indien mogelijk het wandelpad of laat wandelruimte
  • Plaats bij de kratten een promotiebordje met aanduiding van een speciale aanbieding
  • Draag er zorg voor dat de promotiekratten steeds goed gevuld zijn.
  • Pas op voor guur weer. Natte producten wil niemand. Maak de kratten verrijdbaar voor snelle interventies
  • Pas op voor diefstal
  • Draag er zorg voor dat de producten op een goede reikbaarheid liggen opdat de klant niet ver of diep moet reiken.
  • Plaats de kratten vlak bij de deuropening. Hierdoor ziet de klant uw assortiment en komt hij sneller binnen

De buiten etalage. Uw assortiment buiten al laten proeven

In een vorig punt werd de etalage uitvoerig aangekaart en hebben we gezien dat de etalage een beeld vormt van het productenassortiment. Doch bestaat het gevaar dat de wandelaar in de winkelstraat de etalage niet ziet. Daarom kan men gebruik maken van een soort 'buitenetalage'. Bij deze gaan we de producten niet achter een raam plaatsen maar gewoonweg buiten. Dit heeft het grote voordeel dat een wandelaar in de winkelstraat onmiddellijk ziet wat de winkel te bieden heeft en trekt het tevens de aandacht. Een bijkomstig voordeel is het psychologische aspect: de klant weet dat hij/zij even doorheen de spulletjes kan graaien en aanvoelen zonder door een verkoper aangesproken te worden. De klant ervaart met andere woorden geen aankoopverplichting. Nadeel: let wel op voor diefstal. 

Enkele nuttige tips.

  • Plaats de rekken op de best zichtbare plaats, vermijd indien mogelijk het wandelpad of laat voldoende wandelruimte
  • Pas op voor diefstal. Vermijd te dure stukken of bevestig ze met een ketting aan het rek
  • De buitenetalage is een weerspiegeling van uw gehele productenassortiment, wees selectief in uw keuze
  • Gebruik een stabiel rek dat niet snel kan omvallen
  • Plaats het rek aan de toegangsdeur opdat de snuffelaar uw assortiment kan zien en sneller binnenkomt.

Deze TIP wordt u aangeboden door:

Webmaster Ludo Claes


Uw TIP op deze website: zie contact