Reclameborden en reclamepanelen gratis TIPS België Nederland

U bent hier : Home > Reclame > Reclameborden

reclamebord reclamepaneel humor TIPSReclameborden of reclamepanelen worden gebruik voor zowel binnenreclame als buitenreclame en hebben als doel een bepaalde reclameboodschap over te brengen. Een reclamebord of reclamepaneel kan onderhevig zijn aan wetgevingen, zeker als het reclamebord buiten wordt opgesteld. Ook kunnen reclameborden en reclamepanelen uit verschillende materialen gemaakt worden. Thans is één zaak voornaam en dat is gezien worden. Op deze pagina vindt u gratis TIPS en advies over reclameborden en reclamepanelen, u aangeboden door de Vakman en Vakvrouw uit België en Nederland. Zij staan u eveneens graag te woord voor verdere informatie of prijzen / prijs.

1. TIPS van de Vakman en Vakvrouw

Tip 1 =

Tip 2 =

Tip 3 = ... zie volgende update.

Uw TIP en website hier toevoegen? Zie pagina contact

2. MINI-TIPS - Reclameborden en reclamepanelen

Waarom nu-en-dan uw reclame veranderen? – B-Tune
Wist u dat het regelmatig veranderen van uw gevelreclame reclameborden of etalage-inrichting zorgt voor 20% meer bezoekers. Dit komt omdat je hersenen een constante stroom van waarnemingen ontvangen. Die worden verwerkt door ze met eerde ervaringen te vergelijken. Heel veel van wat je ziet, wordt als "onbelangrijk" direct in de prullenbak gedaan. Maar als je dingen nog niet kent krijgen je hersenen meteen het signaal, dat er iets nieuws is. Zo kan je beslissen om dichterbij te kijken, langer te kijken, enz... Dit geld ook voor reclame. Een reclamegevel of reclamebord die er al jaren hetzelfde uitziet kan voor voorbijgangers, die zelfs dagelijks voorbijkomen volledig genegeerd worden. Maar indien er een foto verandert, letters bijkomen, enz... springt dit vrijwel onmiddellijk in het oog.

Zo krijgt u een ideaal reclamebord - Zhengco
Het is raadzaam om eerst de afmeting van uw poster op te meten, alvorens u er een geschikt reclamebord bij zoekt. Wanneer er door een (reclame)bureau een maatwerk poster voor u wordt gemaakt, doet u er dan ook verstandig aan om de afmeting goed met de ontwerper door te bespreken. Allicht is het mogelijk dat uw reclamebureau direct de stoepborden meegeleverd met uw drukwerk, zodat de verantwoordelijkheid bij het bureau komt te liggen.

Hoofdletters zijn veelal duidelijker dan kleine letters – Publi-FDM
Teksten op reclameborden moeten goed leesbaar zijn wil de reclame gezien worden. Denk hierbij ook aan de kleur van de tekst. De letters moeten goed contrasteren tegen de achtergrond. Zwart op wit is bijvoorbeeld erg goed leesbaar. De lettergrootte. Bekijk zelf vanaf welke afstand uw bord leesbaar moet zijn. Deze afstand gedeeld door 300 komt overeen met de lettergrootte die u moet gebruiken. Bijvoorbeeld 50 meter gedeeld door 300 = 16 cm lettergrootte. Een reclamebord bij uw bedrijfspand is meestal gewoon toegestaan. Voor borden elders moet u toestemming vragen aan de gemeente of aan de provincie (binnen respectievelijk buiten de bebouwde kom).

Hoe een reclamebord efficiënt verlichten? – Isca BV
Aanlichten van reclameborden met Aluminium Lichtkoof. Het aanlichten van een reclamebord gebeurd meestal met een aantal spots die van beneden of boven af op het reclamebord worden gericht. Hierdoor ontstaan partijen die meer aangelicht worden en delen die minder verlicht zijn. Met een lichtkoof over de gehele breedte van het reclamebord wordt het bord gelijkmatig verlicht met TL verlichting. Hierdoor hebt u een mooie lichtverdeling en bespaart u ook nog op uw energierekening.

3. Algemene informatie

Waarom een reclamebord plaatsen ?

Reclameborden, reclamepanelen of banieren hebben als doel een bedrijf of product naambekendheid te geven. Dit doet men door een bepaalde boodschap of een bedrijfsnaam / productnaam op het bord te vermelden waarvan men wilt dat het door potentiële of bestaande klanten gezien wordt. Reclameborden zijn verkrijgbaar in allerlei maten en uitvoeringen (zie leveranciers links) en kunnen zowel voor buitenreclame als binnenreclame aangewend worden. Zoekt u een reclamebord dat ook als het donker is gezien wordt dan is lichtreclame een te overwegen optie.

1. Reclameborden of reclamepanelen tegen een gevel muur

Gevelreclame TIPS reclame tegen de gevel muurEen reclamebord op een bedrijfsgebouw of handelszaak heeft veelal als doel klanten op de vestiging van de zaak attent te maken. Veelal worden dit type borden enkel als plaatsaanduiding gebruikt en minder als drager van een reclameboodschap. In deze wordt dan ook de naam van de zaak in het groot geprofileerd, waarbij het zeker niet onverstandig is tevens de activiteit te vermelden opdat toevallige voorbijgangers eveneens aangesproken kunnen worden. De laatste jaren worden meer en meer spandoeken als reclamebord gebruikt. Veelal wordt PVC als materiaal van het spandoek gekozen die met een reclameboodschap bedrukt worden. Vervolgens worden ze via hetzij een spantouw of elastiek  opgespannen in een aluminium frame dat tegen bijvoorbeeld een gevel wordt opgehangen. Het leuke aan deze "neo-reclame" is dat het bord op zich een design krijgt en zeer mooi en strak oogt.

2. Reclameborden in het straatbeeld, stoepborden

Stoepborden TIPS winkel reclame straatReclameborden die in het straatbeeld opgesteld worden hebben als doel de voorbijganger, hetzij voetganger fietser of autobestuurder, aan te spreken. In tegenstelling tot de reclameborden op het bedrijfsgebouw, waar de naam van de zaak in het groot wordt geprofileerd, zal nu eerder een reclameboodschap de aandacht opeisen. De taak van dergelijke reclameborden bestaat er dan ook in een bepaalde boodschap over te brengen die de klant aanspoort om een bepaalde actie te ondernemen; een website of handelszaak bezoeken bijvoorbeeld. Om hierin succesvol te zijn is uiteraard de inhoud van de boodschap belangrijk en zal bepalend zijn of de klant al dan niet aangesproken wordt. Hierbij spelen de AIDA reclame elementen een zéér voorname rol. Stoepborden zijn specifieke reclameborden die zoals de naam al zegt veelal de stoep of voetpad voor een winkel of handelszaak geplaatst met als doel de wandelaar aan te spreken. Op het stoepbord wordt veelal een reclame of promotieboodschap vermeld die in de winkel lopende is. Het grote voordeel van de stoepborden is de attentiewaarde. Ook al ziet de wandelaar de winkel op zich niet, het stoepbord, gesteld dat het strategisch is geplaatst, valt steeds in het oog.

3. Reclameborden of reclamepanelen huren

Reclamebord TIPS huren gevelreclameAls u eraan denkt om reclame te maken via reclameborden of reclamepanelen, dan kan u tevens opteren om reclameplaats te huren waar uw reclame aangebracht wordt. Deze verhuurbare reclameborden staan veelal op opvallende locaties opgesteld langs drukke wegen bijvoorbeeld opdat de reclame door zo veel mogelijk voorbijgangers of passanten gezien wordt. De wijze waarop de reclame aan de verhuurbare reclameborden of reclamepanelen aangebracht wordt kan op verschillende manieren waarvan het kleven de meest gekende is. De meest gekende verhuurde reclameborden zijn de vaste reclameborden waar uw reclame gedurende een bepaalde te tijd te zien is doch zijn er ook roterende reclameborden waarbij meerdere reclames op één locaties te zien zijn. Via een draaisysteem of rotatiesysteem wisselt de reclame voortdurend.

4. Rijdende reclameborden.

Wilt u dat uw reclame echt gezien wordt dan kan u tevens opteren voor een rijdend reclamebord. Hierbij wordt een reclamebord achteraan op een wagen geplaatst en gebruikt als aandachtstrekker op druk bezochte plaatsen. Soms zie je ook wel eens aanhangwagens waarop allerhande reclameborden gemonteerd zijn. Deze aanhangwagens staan vervolgens opgesteld langs drukken wegen of een brug bijvoorbeeld. Let wel dat de tijd dat dergelijke aanhangwagens met reclame ergens mag blijven staan beperkt is. De aanhangwagen kan er niet weken blijven staan en het te lang laten staan leiden naar een fikse boete. Opletten dus.

Wilt u een succesvol reclamebord ? Bedenk volgende vragen.

- Wat is het doel van mijn reclamebord? Naambekendheid / productbekendheid creëren = naam groot op het reclamebord of aanzetten tot actie = boodschap + actie groot op het reclamebord
- Wordt dit doel door de opschrift van het bord gerealiseerd?
- Staat mijn reclamebord op een goed zichtbare strategische plaats?
- Valt mijn bord op in het straatbeeld? (kleuren, hoogte...)
- Is de boodschap duidelijk leesbaar?
- Is de boodschap makkelijk te begrijpen?
- Is de boodschap snel te lezen? (autobestuurders ...)

Verhoog de attentiewaarde van uw reclamebord

Als u morgen een reclamebord plaatst op een goed zichtbare en strategische plaats, dan zal ze gegarandeerd opvallen en wel omdat ze een nieuwigheid vormt in het straatbeeld. Thans zal ze na verloop van tijd een automatisme worden en opgaan in het dagdagelijkse straatbeeld waardoor ze aan attentiewaarde verliest. Om hierop een antwoord te bieden en de attentiewaarde toch zo hoog mogelijk te houden is het aan te raden beweging te brengen aan het reclamebord wat de aandacht trekt. Vlaggetjes bijvoorbeeld op de tophoeken van het bord, bewegende effecten in de plaat of lichteffecten die steeds wijzigen. Overdrijf evenwel niet opdat geen hinder ontstaat. Let op !! Reclameborden worden na verloop van tijd “dode” elementen in het straatbeeld die niet meer gezien worden = weg reclame.

Meer tips bij volgende update.
Sla deze pagina zeker op bij uw favorieten.