Marketing en marktonderzoek gratis TIPS België Nederland

U bent hier : Home > Reclame > Marketing

marketing en marktonderzoek TIPSBij marketing wordt een onderzoek ondernomen in de afzetmarkt waarin een bedrijf producten of diensten wil aanbieden. Marketing is dan ook de basis voor de commerciële activiteit van elk bedrijf. Marketing is een brede waaier waarvan marktonderzoek één deel is. Bij een marktonderzoek, primair of secundair, wordt via een doelgerichte vragenlijst de markt onderzocht naar mogelijkheden en dreigingen waarop vervolgens de bedrijfsstrategie zal worden afgestemd. Op deze pagina vindt u gratis TIPS en advies over marketing en marktonderzoek, u aangeboden door de Vakman en Vakvrouw uit België en Nederland. Zij staan u eveneens graag te woord voor verdere informatie of prijzen / prijs.

1. TIPS van de Vakman en Vakvrouw

Tip 1 = Content marketing - 5 tips voor een succesvol artikel - Ludo Claes

Tip 2 =

Tip 3 = ... zie volgende update

Uw TIP en website hier toevoegen? Zie pagina contact

2. MINI-TIPS - Marketing en marktonderzoek

Nieuwe klanten werven via bestaande klanten – CDI Advies
Vraag uw tevreden klant tijdens evaluatiegesprekken eens of hij bereid is om u aan te bevelen binnen zijn netwerk en zo ja, waar. Een makkelijkere weg naar uw volgende nieuwe opdrachtgever is er niet. Aanbevelingen van anderen scoren hoop op de piramide van vertrouwen en geven u een enorme voorsprong. Maak dit dus tot uw tweede natuur.

Sociale media als nieuwe marketing en reclame – Johan Marketing
Social media is meer dan een facebook pagina opzetten. Sociale media is een nieuwe variant van mond-op-mond reclame. Door onderstaande 2 regels te volgen, zullen uw klanten positieve online mond-op-mond reclame delen.
1. Zorg voor een goede service en vraag mensen om hun ervaringen online te delen.
2. Wees zelf actief op online sociale netwerken: Beantwoord vragen en deel nuttige informatie

Marketing: wat... hoe... aan...? – Molgo Marketing
Vrijwel alle marktonderzoeksvragen zijn te herleiden tot drie basisvragen:
- Wat (bied ik aan)
- Hoe (hoe bied ik het aan)
- Aan Wie (bied ik het aan)
Wanneer u een marktonderzoek opzet, denkt u eens na wat u EIGENLIJK wilt weten. Kijk daarna met deze vragen in het achterhoofd nog eens naar uw onderzoek. Dragen al uw vragen wezenlijk bij aan wat u wilt weten? Mijn ervaring is dat onderzoek met deze drie vragen in het achterhoofd leidt tot een beter onderzoek.

Budgetvriendelijk marktonderzoek kan je zelf – Goedkoop adverteren
Zelf een marktonderzoek doen of uitbesteden of een marktonderzoek recupereren? Beschik je nog niet over de nodige budgetten. Ga even langs in de plaatselijke bib (of het internet natuurlijk). Je kan uit bestaande onderzoeken heel wat info halen die je op je eigen business kan toepassen, en het is (volledig) gratis !

Tip bij het afronden van een marktonderzoek – Marktonderzoekers.nl
Beloon uw relaties met een klein presentje wanneer ze meedoen aan klanttevredenheidsonderzoeken. Het gebaar laat zien dat u de moeite die uw relatie neemt voor u ook daadwerkelijk waardeert.

Kwalitatief marktonderzoek – Elirin Marktonderzoek
Laat mensen zelf vertellen waar ze behoefte aan hebben, dan krijg je betrokken klanten die zich gewaardeerd voelen.

Wat is een goed bedrijfslogo? - Carrerasdesign
Wat is een goed logo? Een goed logo is voor iedere winkel, zaak , bedrijf of hobby persoonlijk en maakt deel uit van de marketing mix. Wat iemand anders misschien niet zo mooi vind, vinden jijzelf en andere klanten wel mooi. Een goed logo is uiteraard uniek. Niets is zo pijnlijk als logo's die op elkaar lijken. Dit kan uiteraard geheel toevallig zijn. Zowel voor de ontwerper als voor de klant van de ontwerper. Een goed logo is ook wel uniek en herkenbaar. Een logo moet na een paar keer gezien te worden 'bekend' voorkomen bij potentiële klanten. Dit kan door de kleur , de vorm , de lijnen , de slogan , ... . Het beste is dat een logo niet 'teveel' is ingekaderd en ook los kan gebruikt worden. (op t-shirts, visitekaartjes, beletteringen, stickers, ...) Een goed logo mag ook herkenbaar blijven in zwart-wit. Een knap logo met vele kleuren, schaduw en verlopen, kan in een advertentie met zwart-wit druk opeens niet meer zo duidelijk lijken! Uiteraard kan je met al deze tips rekening houden maar dit moet niet. Een logo "out of the box" kan voor u bedrijf en klanten ook heel veel betekenen , al is het logo niet helemaal volgens de algemene richtlijnen

Omzetvergroting via de juiste marketing – Markomo
Bij veel KMO's ligt vandaag een omzetgroei van 10 - 15% zomaar voor het grijpen. De klassieke marketing verliest terrein. Als ondernemer moet je vandaag kort op de bal spelen en resultaatgericht werken. Daar waar de klassieke marketing vooral werkt op het inzetten van middelen (advertenties, mailings, brochures,) om nieuwe klanten aan te trekken, is het in deze tijden van crisis veel belangrijker om stil te staan bij de manier waarop je van bestaande contacten klanten maakt.
Hoe werkt het?
Eerst moet u als KMO weten wie uw actieve en niet-actieve klanten zijn. Noem ze niet enkel bij naam, maar weet wat ze kopen, waarom ze kopen, en veel belangrijker, waarom minder of niet (meer) kopen? Deze oefening zal u doen inzien dat er binnen uw bestaande klanten nog heel wat groeimogelijkheden zijn. Vervolgens toetst u deze opportuniteiten af aan uw bedrijfsdoelstellingen. Pas dan bepaalt u de marketingmiddelen om die doelstelling te halen. Het resultaat: een opvallende besparing van uw publiciteitsuitgaven en meer omzet. Kort samengevat: meer met minder

3. Algemene informatie

Marketing en marktonderzoek

Marktstudie TIPSMeer informatie bij volgende update.