Winkelreclame succesvolle reclame voor een winkel – gratis TIPS België Nederland

U bent hier : Home > Reclame > Winkelreclame

Winkelreclame TIPS buitenreclame binnenreclameAls een consument door de straat wandelt, dan is de “out-store” reclame of buitenreclame het eerste aanspreekpunt van de winkel. Via reclameborden, de etalage en zo meer wordt de aandacht van de consument naar de winkel getrokken. De vraag die de winkelier thans dient te stellen is: "Is de out-store reclame van die aard dat de consument mijn winkel ziet en komt hij/zij ook naar binnen?" Is de klant eenmaal binnen dan volgt de binnenreclame of “in-store” reclame om de consument naar een aankoop te leiden.

2. Algemene informatie

Wat is buitenreclame of “out store” winkelreclame?

Winkelreclame buiten winkel TIPSAls we praten over de externe winkelinrichting dan bedoelen we hiermee de buitenzijde van de winkel. Het bevindt zich van de straat tot de winkeldeur en is veelal het eerste aanspreekpunt van de winkel ten aanzien van de potentiële klant. Als een klant met andere woorden doorheen een winkelstraat loopt of langs een winkel rijdt, dan is het de externe winkelinrichting die zal bepalen of de klant effectief de winkel zal binnengaan. Het doel van de externe winkelinrichting bestaat er dan ook in enerzijds een aantrekkingspunt te vormen en anderzijds een eerste interesse op te wekken. Dit opdat de aandacht van de klant getrokken wordt en hij vervolgens een actie onderneemt, namelijk: de winkel binnenstappen. Van zodra hij de winkel eenmaal is binnengestapt is het aan de commerciële opbouw van het binnenreclame om de volgende fase van het verkoopproces aan te kondigen.

Opbouw van de buitenreclame
De opbouw van de externe winkelinrichting wordt bepaald door de ligging. Is de winkel gelegen in een shoppingcenter, een winkelstraat of eerder afgelegen, dan beïnvloedt dit de opbouw van de inrichting. Daarnaast is er tevens de smaak. Naargelang uw formule of eigen smaak zal u zelf een unieke vorm geven aan de externe winkelinrichting. Deze keuze staat u uiteraard vrij. Het doel van deze pagina bestaat erin u nuttige tips aan te reiken die u zelf volgens uw formule of smaak kan integreren.

Wat is binnenreclame of "in-store" winkelreclame

Winkelreclame TIPS reclame in een winkelElk winkelinterieur is een kwestie van smaak. U als zaakvoerder of commercieel verantwoordelijke kiest dus de kleuren, materialen, attributen en inrichting volgens uw eigen smaak of de verkoopformule waaronder u actief bent. Daarnaast is het interieur tevens afhankelijk van hetzij uw productenassortiment dat u verkoopt, hetzij van uw activiteit die u uitoefent. Een nagelstudio bijvoorbeeld zal een geheel ander interieur hebben dan een kledingzaak of een supermarkt. Het doel van deze pagina bestaat er dan ook niet in uw smaakpupillen te optimaliseren maar om commerciële tips aan te reiken die u in uw huidige interieur kan inwerken teneinde uw verkoopcijfer op te krikken.

Uw interieur bepaalt mede uw succes !!
Waarom is de ene zaak succesvol en de andere niet? Dit is uiteraard afhankelijk van tal van commerciële factoren waarvan het interieur mede deel van uitmaakt. Het interieur draagt er namelijk zorg voor dat een klant zich al dan niet goed voelt in uw zaak en zal mede bepalen of de klant een eenmalige bezoeker zal zijn of een vaste klant. Naargelang de activiteit van uw zaak zal de belangrijkheid van het interieur tevens groter of kleiner zijn. Baat u een restaurant uit bijvoorbeeld dan is de gezelligheid, uitstraling en mogelijkheid tot een intiem gesprek met de partner, zonder gestoord te worden door de gesprekken van de buren, voornaam en wordt dit bepaalt door de opbouw van uw interieur. Kortom, een commercieel getint interieur is meer dan een leuke kleur van de kastjes. Ga er dan ook zeker niet te licht overheen. Ik hoop u met deze pagina's alvast goed geïnformeerd te hebben en wens u zéér veel succes.

Meer tips bij volgende update.
Sla deze pagina zeker op bij uw favorieten.