Meer klanten in uw winkel door een open-deur politiek – Ludo Claes

U bent hier : Home > Reclame > Winkelreclame > Meer klanten door open-deur politiek

Open deur winkel TIPS

Het zal misschien wat raar klinken maar je zou er van versteld staan hoeveel mensen angst hebben om een winkel te betreden. Zeker als de winkel klein in oppervlakte is. Een potentiële klant, voorbijganger, die een interessant product in de etalage ziet kan omwille van dat angstgevoel psychologisch geremd worden om de winkel effectief te betreden en het product nader te bekijken of informatie te vergaren. Een winkelingang die daarbij nog eens door een deur wordt afgeschermd zal deze remming of drempelvrees extra stimuleren waardoor de voorbijganger besluit de winkel en het product links te laten en onverrichter zake verder te gaan. Daarom is het aanwenden van een opendeurpolitiek zeker een aanrader. Zet de deur wagenwijd open zodat het remminggevoel wordt verkleind en de klant met andere woorden sneller zal toehappen om de winkel zal betreden. "Maar wat met de temperatuur?" Vraagt u zich misschien af. Hiervoor kan u gebruik maken van een luchtgordijn dat een stevige luchtstroom genereert die de temperatuur van buitenaf en de winkel scheidt.

Enkele nuttige tips

  • Zet de deur letterlijk wagenwijd open, niet op een kier
  • Hang eventueel een bordje aan de deur met opschrift "Van harte welkom"
  • Zorg voor een goede deurdoorgang. Vermijd obstakels die een minimale doorgang vernauwen of blokkeren
  • Ga uit het zicht van de deuropening staan. Als een nieuwe klant met drempelvrees u ziet, komt hij niet binnen.
  • Gebruikt u een luchtgordijn, zorg dan voor een optimale blaaskracht. Niet te sterk.
  • Vermijd ten allen tijden een luchtgordijn dat langs onderen blaast. (Vermijd opvliegende rokken)
  • Is de deur toch dicht, plaats dan een bordje met "open". Bij voorkeur in de nabijheid van de openingsuren.

Deze TIP wordt u aangeboden door:

Webmaster Ludo Claes


Uw TIP op deze website: zie contact