Verkooptips TIPS over verkoop van verkopers en verkooptrainers in België en Nederland

U bent hier : Home > Reclame > Verkooptips

verkooptips verkooptechniek TIPSVan harte welkom. Aangezien u op deze pagina bent beland, wordt u op één of andere wijze als verkoper of aankoper geconfronteerd met verkoop en zoekt u wellicht naar tips of advies om uw resultaat op te krikken. Deze pagina bevat tal van verkooptips en verkoopartikels die naast de verkooptechniek en verkoopstrategie een beeld geven in het koopgedrag en koopanalyse teneinde uw verkoopcijfer of aankoopcijfer te optimaliseren.

2. MINI-TIPS - Verkooptips en verkooptechniek

Stop met het verkopen van oplossingen – Sandler Training
Stop met het verkopen van oplossingen - producten en diensten - want dat doet uw concurrent ook. U kunt "behoeften" introduceren met zinnen zoals "Weet u hoe...", of "U hebt waarschijnlijk niet nagedacht over..." Om de aandacht van uw prospects op te wekken, moet u eerst op hun uitdagingen focusen, om daarna pas uw oplossing te introduceren.

Tips voor succesvolle cold calling - Canvass company
Cold calling is de manier om nieuwe klanten te werven. Het belangrijkste bij cold calling is dat je de juiste persoon te spreken krijgt. Een groot gedeelte van de cold calling gesprekken mislukt, omdat men niet degene spreekt die verantwoordelijk is voor de inkoop of de beslissingen neemt. Neem hier dus de tijd voor en probeer te achterhalen wie jij graag wilt spreken.

Tip voor succesvol prospecteren – Walraven-se
Vaak wordt er contact gezocht met een toekomstige klant, en gaat u hen vertellen wat u allemaal kunt of heeft. STOP daarmee. informeer eerst eens waar de nieuwe klant behoefte aan heeft, wat zijn probleem is. Kijk dan eens of uw product of dienst in staat is deze behoefte in te vullen.

Telesales is het meest onderschat in verkoop – Business Telesales
Heb plezier in wat u doet want het vak telesales is het meest onderschatte aspect van de verkoop, terwijl het eerste contact met de prospect van doorslaggevend belang is voor de verdere duur van de relatie.

Hoe een gesprek interpreteren? – PUUR Sales
Bij een sales gesprek draait het vooral om de dingen die niet worden gezegd. Hierbij kunt u denken aan non-verbale aspecten. Ook de intonatie en woordkeus zijn belangrijke indicatoren om te bepalen wat er werkelijk wordt bedoeld.

3. Algemene informatie

Verkooptips van verkooptrainers.

Bent u actief in het verkopen van goederen of diensten dan zal u kunnen beamen dat elke verkoop of verkoopgesprek wijzigt naargelang de gesprekspartner. Waar het ene verkoopgesprek een standaard opbouw heeft en leidt tot een succesvolle verkoopafsluiting zal ditzelfde gesprek bij een andere gesprekspartner evenwel kunnen evolueren tot een sisser. Om ongeacht de kennis en kunde van de gesprekspartner toch een succesvolle verkoop te kunnen afsluiten, dient u als verkoper buigzaam en flexibel te zijn opdat u gepast kan inspelen op elke situatie. Om deze flexibiliteit te beheersen zijn voorgaande verkooptips een hulpmiddel. Des te groter uw vakkennis over verkoop en verkooptechniek, des te buigzamer en flexibeler u uw verkoopgesprek kan buigen naar de hand van de gesprekspartner. Via de uitgebreide verkoopkennis zal u met andere woorden instaat zijn steeds aan de kant van de gesprekspartner te staan en de gepaste woorden en oplossingen te bieden zodat u niet eindigt met een "neen". Ik wens u alvast veel leesplezier en succes met uw verkoop.

Meer tips bij volgende update.
Sla deze pagina zeker op bij uw favorieten.