Verkooptips en verkooptechniek – TIPS en weetjes uit België en Nederland

U bent hier : Home > Reclame > Verkooptips

verkooptips verkooptechniek TIPS

Wilt u ook een artikel publiceren met een gratis LINK naar uw website, Zie pagina contact.

> Artikel 1 = Verkoop begrijpen. Hoe gaat een verkoopproces ?

> Artikel 2 = Verkoop afsluittechniek: interesse of meerwaarde ?

> Artikel 3 = Make your prospect smarter than your competitor

> Artikel 4 = Breng opa mee naar uw presentatie

> Artikel 5 = ... zie volgende update.


Stop met het verkopen van oplossingen (een tip van) Sandler Training

Stop met het verkopen van oplossingen - producten en diensten - want dat doet uw concurrent ook. U kunt "behoeften" introduceren met zinnen zoals "Weet u hoe...", of "U hebt waarschijnlijk niet nagedacht over..." Om de aandacht van uw prospects op te wekken, moet u eerst op hun uitdagingen focusen, om daarna pas uw oplossing te introduceren.




Tips voor succesvolle cold calling (een tip van) Canvass company

Cold calling is de manier om nieuwe klanten te werven. Het belangrijkste bij cold calling is dat je de juiste persoon te spreken krijgt. Een groot gedeelte van de cold calling gesprekken mislukt, omdat men niet degene spreekt die verantwoordelijk is voor de inkoop of de beslissingen neemt. Neem hier dus de tijd voor en probeer te achterhalen wie jij graag wilt spreken.

Tip voor succesvol prospecteren (een tip van) Walraven-se

Vaak wordt er contact gezocht met een toekomstige klant, en gaat u hen vertellen wat u allemaal kunt of heeft. STOP daarmee. informeer eerst eens waar de nieuwe klant behoefte aan heeft, wat zijn probleem is. Kijk dan eens of uw product of dienst in staat is deze behoefte in te vullen.

Telesales is het meest onderschat in verkoop (een tip van) Business Telesales

Heb plezier in wat u doet want het vak telesales is het meest onderschatte aspect van de verkoop, terwijl het eerste contact met de prospect van doorslaggevend belang is voor de verdere duur van de relatie.

Hoe een gesprek interpreteren? (een tip van) PUUR Sales

Bij een sales gesprek draait het vooral om de dingen die niet worden gezegd. Hierbij kunt u denken aan non-verbale aspecten. Ook de intonatie en woordkeus zijn belangrijke indicatoren om te bepalen wat er werkelijk wordt bedoeld.





Algemene informatie

Bent u actief in het verkopen van goederen of diensten dan zal u kunnen beamen dat elke verkoop of verkoopgesprek wijzigt naargelang de gesprekspartner. Waar het ene verkoopgesprek een standaard opbouw heeft en leidt tot een succesvolle verkoopafsluiting zal ditzelfde gesprek bij een andere gesprekspartner evenwel kunnen evolueren tot een sisser. Om ongeacht de kennis en kunde van de gesprekspartner toch een succesvolle verkoop te kunnen afsluiten, dient u als verkoper buigzaam en flexibel te zijn opdat u gepast kan inspelen op elke situatie.

Om deze flexibiliteit te beheersen zijn voorgaande verkooptips een hulpmiddel. Des te groter uw vakkennis over verkoop en verkooptechniek, des te buigzamer en flexibeler u uw verkoopgesprek kan buigen naar de hand van de gesprekspartner. Via de uitgebreide verkoopkennis zal u met andere woorden instaat zijn steeds aan de kant van de gesprekspartner te staan en de gepaste woorden en oplossingen te bieden zodat u niet eindigt met een "neen". Ik wens u alvast veel leesplezier en succes met uw verkoop.

Meer tips bij volgende update.
Sla deze pagina zeker op bij uw favorieten.

ZIE OOK:
> Verkooptraining
> Verkoopplan opmaken
> Verkoopgesprek en verkoopverhaal