Autoreclame autobelettering – auto bestelwagen vrachtwagen – gratis TIPS

U bent hier : Home > Reclame > Autoreclame

autoreclame autobelettering auto bestelwagen vrachtwagen TIPSAutoreclame is reclame die op een auto of bestelwagen of vrachtwagen of zelf een bus wordt aangebracht met als doel een bepaalde reclameboodschap over te brengen. Vaak wordt autoreclame beletterd wat betekent dat via autobelettering letters worden gekleefd op de auto of bestelwagen. Bij autobelettering is de zichtbaarheid belangrijk wil de reclame gezien worden waardoor de grootte van de autobelettering en contrast met de achtergrond voornaam zijn. Op deze pagina vindt u gratis TIPS en advies over autoreclame en autobelettering, u aangeboden door de Vakman en Vakvrouw uit België en Nederland. Zij staan u eveneens graag te woord voor verdere informatie of prijzen / prijs.

1. TIPS van de Vakman en Vakvrouw

Tip 1 =

Tip 2 =

Tip 3 = ... zie volgende update.

Uw TIP en website hier toevoegen? Zie pagina contact

2. MINI-TIPS - Autoreclame en autobelettering

Verhoog de zichtbaarheid van uw autoreclame – B-tune folies
Veel bedrijfsvoertuigen die volledig zijn uitgerust met teksten en digitale prints hebben niet het verwachte resultaat in verband met reclame en zichtbaarheid. Het belangrijkste bij voertuigbelettering of autoreclame zijn namelijk niet de details maar de zichtbaarheid. Het voertuig word vaak in een flits gezien en foto's en prints die zich op het voertuig bevinden worden niet gezien en niet herkend. Daarom is het belangrijk om te werken met duidelijk kleuren van de huisstijl en slechts enkele kernwoorden. Naam , adres , telefoonnummer en faxnummer op een voertuig als belettering plaatsen heeft vaak geen zin. Belangrijker is het om enkele kernwoorden die leesbaar zijn op het voertuig te plaatsen. Uw belangrijkste activiteiten of uw website url. Hierdoor ga je veel herkenbaarder in het verkeer gezien worden. Bovendien gaan mensen een hele lijst aan informatie NIET lezen. Maar enkele kernwoorden WEL

Autoreclame wordt als eerlijk ervaren - Carpromo
Consumenten gaan vandaag de dag bij hun aankopen eerder af op de mening van andere mensen dan op eenzijdige advertenties. Getuige hiervan is de opkomst van de vele webcommunities waar ervaringen worden gedeeld. De geloofwaardigheid van een advertentie in een krant, van een reclamespot op tv, of van bill board reclame is de laatste jaren dan ook sterk afgenomen. En dit ten voordele van reclamevormen zoals autoreclame die als 'eerlijker' wordt ervaren, het zijn immers gewone mensen zoals u en ik die de boodschap uitdragen. Deze nieuwe vorm van reclame zal op termijn dan ook aan belang winnen.

Autoreclame behoort in de top 3 in marketing reclame – Visitekaartjes Shop
De wagen werkt voor veel ondernemers als visitekaartje, je komt bij je klanten met de wagen en deze is dikwijls de allereerste indruk van je bedrijf. We spreken daarom niet altijd over het kenteken van de wagen maar een propere wagen is dikwijls al een pluspunt. En anderzijds, zeg nu zelf, hoeveel uren brengen we niet door in de wagen en dus ook in de file. Kleef enkel het adres van je website op je wagen want je wagen volledig bekleden heeft altijd negatieve gevolgen voor de lak. Kleef een sticker op de achterruit. Autostickers zijn nog steeds een top 3 marketing tool!

Hoe klevers en stickers op je auto kleven? – Argo Autobelettering
Een eenvoudige manier om stickers te bevestigen op je auto is om de sticker omgekeerd op een tafel te leggen, het rugpapier volledig te verwijderen en nat te spuiten. Ook de ondergrond nat spuiten. Vervolgens de sticker op de ondergrond aanbrengen en op zijn plaats schuiven. Dan het water vanonder wrijven. Dit doe je best met 2 personen. Met deze methode heb je evenwel minder controle op het juist recht hangen van de sticker. Maar in de praktijk wordt deze methode veel gebruikt

3. Algemene informatie

Waarom autoreclame of autobelettering ?

Smart auto met beer reclame beletteringAutoreclame wordt voornamelijk op bestelbusjes of camionetten, vrachtwagens en middelgrote bedrijfsvoertuigen toegepast, ze maken dan ook deel uit van het basis wagenpark van bedrijven, maar meer en meer worden ook gewone auto's met reclame voorzien. Kijk maar naar de kleine Smart bijvoorbeeld die langzamerhand de leider wordt in autoreclame. Het succes van autoreclame is te wijten aan de attentiewaarde die erdoor wordt gecreëerd. Voertuigen zijn steeds in beweging en worden ook zonder reclame gewoonweg gezien. Dit herleid ze tot ideale reclamedragers. Autoreclame wordt voornamelijk gebruikt om een bedrijfsnaam of productnaam bekendheid te geven en in mindere maten om een boodschap over te brengen zoals bij reclameborden bijvoorbeeld. Ook wel een beetje logisch aangezien boodschappen kenmerkend zijn voor een termijn actie en een bedrijfswagen veel langer in dienst wordt gehouden wat zou betekenen dat bij elke nieuwe actie de wagen moet herspoten of beletterd worden. Veelal wordt de naam dan ook in het groot aangebracht waarbij opvallende kleuren zorgen voor een extra attentiewaarde.

Originele autoreclame verhoogt uw attentiewaarde

Reclemefiets TIPS reclame op fietsAlles wat rijdt kan met reclame beplakt worden. Originaliteit is dan ook de boodschap om tussen al die rijdende billboards opgemerkt te worden. Wil reclame succesvol zijn dan dient ze gezien te worden. Ze dient met andere woorden op te vallen, opgemerkt te worden. Hoe denk je dat men in de Duitse steden reageerde toen C&A met deze reclamefiets de aandacht opeiste? Bij deze lijkt dan ook wel bewezen dat de aard van het voertuig of de opbouw ervan mee bijdraagt aan de attentiewaarde van de reclame.

 

Achterruit reclame als autoreclame

Achterruitreclame TIPS reclame op de achterruit van een autoBij een achterruit reclame wordt de naam van een bedrijf of merk, al dan niet vergezeld van een boodschap, via een sticker op de achterruit van een auto of camionette aangebracht. Vroeger waren het voornamelijk de werknemers van een bedrijf die reclame van hun bedrijf op de achterruit aanbrachten doch bestaan de dag van heden formules waarbij derden vergoed worden als ze reclame van een bepaald bedrijf op de achterruit aanbrengen. Belangrijk !!! Let op de verkeersvoorschriften. Voornaam bij de achterruitreclame is het contrast van de belettering tegen de ruit van de wagen. De ramen of vensters van auto's zijn veelal donkerder van kleur omdat in de wagen een donkere bekleding wordt gebruikt. Wil de achterruit reclame gezien worden dan dienen te letters een goed contrast te bieden deze donkere oppervlaktes of kan als alternatief de volledige autoruit van een geheel dekkende sticker voorzien worden zoals bovenstaande foto. Denkt u aan een autoruit reclame, denk dan zeker aan het goede contrast.

Bestelbus of bestelwagen reclame

De meest gekende autoreclame is wel de bestelbusreclame of bestelwagenreclame. Er mag geen bestelwagen of bestelbus de straat op gaan, of hij is wel voorzien van één of andere reclame. Dit uiteraard omdat de meeste bestelwagens bedrijfswagens zijn en het bedrijf gebruik maakt van de kans om van de grote oppervlaktes van de bestelwagens rijdende reclameborden te maken. Tevens staan bestelwagens bij de klant, en dat biedt leads voor het aanwinnen van nieuwe klanten.

Vrachtwagenreclame

Vrachtwagenreclame TIPS opleggers vrachtwagen reclame belettering zeilbedrukkingVrachtwagens bevinden zich voortdurend in het verkeer en worden dus veel gezien. Tevens bieden ze omwille van hun grootte grote vlakken waardoor teksten en tekeningen extra vergroot kunnen aangebracht worden. Daarnaast vallen deze reuzen extra op in het verkeer wat ze tot ideale rijdende billboards maakt. Een techniek die meer en meer gebruikt wordt is het aanbrengen van bedrukte PVC doeken op vaste wanden die een alternatief zijn voor belettering met klevers of spuitwerk. Het doek wordt aan alle zijden opgespannen in een frame waardoor een strakke structuur ontstaat en het haast niet meer zichtbaar is dat de reclame op een doek aangebracht is. Het grote voordeel van deze techniek is dat de reclame makkelijk wisselbaar is. In plaats van de bestaande bedrukking te verwijderen en weer een nieuwe aan te brengen wat kostelijk is, wordt nu enkel een nieuw bedrukte PVC doek aangebracht.

Autobusreclame

Ideaal om uw product of onderneming lokaal te profileren zijn de stadsbussen. Ze bieden zowel zijdelings als achteraan mogelijkheden om reclame aan te brengen. Omwille van hun grootte vallen ze gegarandeerd op en kunnen ze naargelang de grootte van van hun ritten tevens bekendheid in de diepte verzorgen.

Rijdende reclameborden

Mobiele rijdende reclameborden TIPS reclame op wielenReclameborden die echt opvallen zijn toch wel de rijdende reclameborden. Wilt u dat uw reclame echt gezien wordt dan kan u tevens opteren voor een dergelijk rijdend reclamebord. Hierbij wordt een reclamebord achteraan op een wagen geplaatst en gebruikt als aandachtstrekker op druk bezochte plaatsen. Soms zie je ook wel eens aanhangwagens waarop allerhande reclameborden gemonteerd zijn. Deze aanhangwagens staan vervolgens opgesteld langs drukken wegen of een brug bijvoorbeeld. Let wel dat de tijd dat dergelijke aanhangwagens met reclame ergens mag blijven staan beperkt is. De aanhangwagen kan er niet weken blijven staan en het te lang laten staan leiden naar een fikse boete.

Wieldop autoreclame

Wieldopreclame TIPS reclame op velgen autovelgenEen product of bedrijfsnaam wordt als sticker op een wieldop van de wagen aangebracht. Een speciaal systeem draagt er zorg voor dat de sticker niet ronddraait waardoor de naam ten allen tijden zichtbaar blijft tijdens het rijden. Dit reclamemiddel heeft gegarandeerd een hoge attentiewaarde.