Hoe een seminarie of congres organiseren als eenmanszaak ?

U bent hier : Home > Kantoor > Businesscentrum > Een seminarie of congres organiseren als eenmanszaak

Dit artikel wordt u aangeboden door : Floreal Seminars - België
08 november 2018

Tips van de vakman vakvrouw

Een businesscentrum is heel interessant om een kleine KMO of éénmanszaak in onder te brengen. Het biedt de mogelijkheid om te werken in een professioneel milieu, met enkele gemeenschappelijke diensten zoals een telefooncentrale, onthaal, internetaansluiting, bureauruimte en vaak ook een kleine keuken. Daarnaast geeft het ook de mogelijkheid een ander adres op te kunnen geven dan het privéadres. Plus het biedt de mogelijkheid aan zaakvoerders van kleine bedrijven om toch een soort van uitwisseling te hebben op professioneel en sociaal vlak met andere zaakvoerders, ondanks het kleine formaat of het gebrek aan werknemers.

U kunt in het businesscentrum waar u uw burelen heeft ondergebracht vaak ook gebruik maken van een vergaderzaal, maar wie een wat groter professioneel seminarie of congres wil organiseren, kan beter beroep doen op een specialist in het organiseren van zakelijke meetings. Zo'n gespecialiseerd bedrijf biedt niet alleen voldoende verschillende vergaderzalen van verschillende grootte, maar ook al het andere voor het organiseren van een bedrijfsevenement.

Dit zijn namelijk de dingen waarop men moet kunnen beroep doen voor de organisatie van een geslaagd congres of ander business event :

-verschillende vergaderzalen van verschillende grootte zodat het mogelijk is iedereen tegelijkertijd toe te spreken maar ook kleinere groepjes te maken voor werkvergaderingen ;
-voldoende parking zodat iedereen moeiteloos kan parkeren ;
-goede bereikbaarheid voor diegenen die willen komen met het openbaar vervoer ;
-onthaal waarbij iedereen kan voorzien worden van een etiket met zijn of haar naam ;
-aangepaste catering voor een koffie of thee bij aankomst, een koffiepauze, een lichte lunch en/of een uitgebreide koude of warme maaltijd ;
-schrijfmateriaal voor de genodigden ;
-overheadprojector, audio apparatuur, whiteboard, flipchart, videoprojectie ter ondersteuning van uw voordrachten ;
-vertaalmogelijkheden zoals een vertaalcabine, koptelefoons en vertalers indien noodzakelijk ;
-wifi ;
-leuke mogelijkheden in de omgeving voor ontspanning ;
-een aanbieder van activiteiten voor een teambuilding ;
-overnachting indien het evenement meerdere dagen in beslag neemt.

Door beroep te doen op een ervaren organisator van bedrijfsevenementen, kunt u zelfs als éénmanszaak een groots congres organiseren. Al deze diensten moeten beschikbaar zijn.

Maak tot slot altijd een gedetailleerd overzicht op voordat u contact opneemt met een organisator van bedrijfsevenementen voor een prijsopgave. Belangrijk is daarbij de datum, de duur, het aantal mensen, welke catering u wenst, welke ondersteunende materialen, of u ontspanning of een teambuilding wilt inbouwen en of u overnachting wenst. Een juiste prijsopgave is slechts mogelijk met al deze details..


Deze TIP wordt u aangeboden door onderstaande Vakman / Vakvrouw:

Floreal Seminars
1000 Brussel - België

Activiteit = Floreal Seminars is een ervaren specialist in de organisatie van seminaries, congressen en andere bedrijfsevenementen met verschillende locaties in heel België : in Nieuwpoort en Blankenberge aan zee, in Mont-Saint-Aubert op een steenworp van Doornik en in La Roche-en-Ardenne in het hartje van de Ardennen.

Website = www.florealgroup.be


Uw TIP op deze website: zie contact

Deel dit artikel met je vrienden

Facebook
Google+
https://www.ludoclaes.be/2018/11/08/hoe-een-seminarie-of-congres-organiseren-als-eenmanszaak">
Twitter
PINTEREST
LINKEDIN

ZIE OOK
> Businesscentrum TIPS
Telefoonservice voor een geslaagde bedrijfsuitbreiding
> Evenementenbureaus TIPS