Hoe kan je succesvol vermageren en wat met dieet, sport of jojo effect – waarop zeker letten TIPS

U bent hier : Home > Beauty > Afslanken vermageren

Vermageren afslanken TIPS 01

Hoe kan je nu eigenlijk succesvol vermageren en afslanken en wat met dieet of sporten en dat jojo effect? Hier vind je praktische TIPS.

Vermageren artikelen

Tip 13 : Wil je succesvol vermageren op lange termijn, eet regelmatig

Wil je succesvol vermageren en afslanken, eet dan regelmatig. Meerdere studies hebben aangetoond dat door regelmatig te eten, je succesvol kan vermageren omdat je lichaam stopt met hamsteren. Als je eet en je eet teveel, dan gaat het lichaam moeten kiezen wat te doen met al die voeding en energie die je binnenkrijgt. Ofwel verbruiken volgens de inspanningen die je doet of net gedaan hebt, ofwel gewoon niet gebruiken en de overschotten afvoeren, ofwel opslaan als vetreserve. Als het lichaam besluit dit laatste te doen en het merendeel op te slaan als vetreserve, dan gaan we op termijn dus dik worden en kunnen we na verloop van tijd zelfs lijden aan overgewicht. Laat dus duidelijk zijn dat teveel eten per maaltijd geen aanrader is en sowieso leidt naar overgewicht.

Wil je dus succesvol vermageren dan moet je je lichaam laten weten dat het regelmatig voeding en energie binnenkrijgt waardoor het stop met hamsteren, het wegzetten van energie naar vetreserves. Dit regelmatig eten kan je makkelijk door bijvoorbeeld om de twee uur een hapje te eten. Dit moet uiteraard geen volledig maaltijd te zijn want dan gaat het ook weer teveel worden, maar een kleine snack is meer dan voldoende. Zo kan je bijvoorbeeld je drie standaard maaltijden nuttigen zijnde ontbijt, middagmaal en avondmaal, maar ga je tussendoor ook kleine snacks nuttigen. En het zijn net die kleinere snacks tussendoor, een koekje of fruit bijvoorbeeld, die het lichaam gaan aanleren dat je regelmatig gaat eten waardoor het hamsteren, het omzetten van energie naar vetreserve, gaat verminderen hetgeen dan op termijn leidt naar vermageren, als je niet overdrijft met de grootte van je maaltijden en snacks uiteraard. Voornaam om weten is dat deze eet-techniek succesvol werkt om te vermageren op lange termijn en geen jojo effect creëert. Zeker een aanrader dus.

Tip 12 : Hebben uw kinderen last van overgewicht? Eet meer samen.

Studie en onderzoek
Het zal je wellicht verbazen dat overgewicht ook maar enige relatie heeft met al dan niet alleen of tezamen eten, doch zo toont althans een nieuwe studie en onderzoek. De Amerikaanse studie uitgevoerd door de Universiteit van Illinois bij zo maar even 180.000 tieners en jongeren toont aan dat indien deze tieners vijf maal per week tezamen eten bij hun familie, ze minder last hebben van eetstoornissen dan jongeren die niet tezamen met hun familie eten. Meer nog, 12% van de jongeren, die tezamen met hun ouders tafelen, vertoonden zelfs minder problemen met overgewicht. Als we dan praten over eetstoornissen in het algemeen zijnde te veel of te weinig of ongezond eten, dan zagen de onderzoekers dat maar liefst 35% van de jongeren minder last hadden van stoornissen als ze samen met hun familie aan tafel gingen. De onderzoekers zijn dan ook van mening dat jongeren aanzienlijk beter en gezonder eten als ze dit thuis in familiekring doen. Dit omdat enerzijds de jongeren uit zichzelf een beter eetpatroon aangaan als ze in direct toezicht van de familie staan, als anderzijds de ouders die snel inpikken en bijsturen als ongezonde eetpatronen worden opgemerkt. Kortom, heb je last van overgewicht of wil je afvallen of vermageren, eet dan eens wat vaker bij je ouders.

Tip 11 : Last van te veel buikvet, drink thee.

Studie en onderzoek
Deze opmerkelijke stelling van thee te drinken als je te veel buikvet hebt werd aangetoond door een studie en onderzoek op muizen. Bij dit onderzoek werden muizen opgedeeld in verschillende groepen en werden ze gedurende meerdere weken blootgesteld aan een vetrijk dieet. Eén van de groep muizen kreeg naast het vetrijk dieet tevens een thee-dieet waarbij groene en zwarte thee aan het vetrijk eten werd toegevoegd. Het onderzoek toonde aan dat de muizen met gecombineerde vetrijk en thee-dieet aanzienlijk minder vetophoping hadden in het lichaam dan de andere muizen die duidelijk zwaarder uit de test kwamen.

Ofschoon de test enkel op muizen werd uitgevoerd, is er thans een duidelijk bewijs gevonden in de relatie tussen vetopname en het drinken van thee. Wil je dus vermageren of je te veel aan buikvet eens aanpakken, overweeg dan eens het drinken van thee. Voornamelijk de groene en zwarte thee zou hier baat kunnen brengen.

Tip 10 : Makkelijk gewicht verliezen? Koude temperatuur helpt bij afslanken

Studie - Onderzoek
Deze stelling klinkt waarschijnlijk ietwat vreemd in de oren maar het is effectief een bewezen feit. Koude temperaturen helpen om af te slanken en gewicht te verliezen. Dit werd thans aangetoond in een nieuw onderzoek waarin de studie toonde dat de omgevingstemperatuur waarin je je bevindt meehelpt in het afslanken of vermageren. Het onderzoek toonde aan dat het lichaam extra lichaamsvetten verbrandt als de temperatuur lager wordt dan +19°C. Het lichaam doet dit automatisch om je warm te houden. Eenmaal de omgevingstemperatuur terug hoger wordt dan +19°C dan stopt het lichaam weer automatisch met het verbranden van de extra aanwezige vetten.

Dit onderzoek legt wel een nieuw kijk op de wijze waarop we de dag van vandaag omgaan met afslanken en met name het sporten om af te slanken waar we vooral gericht zijn op veel zweten wat dan weer gelinkt is aan eerder warme omgevingstemperaturen. Doch is bij zweten geweten dat in eerste instantie veel water wordt uitgezweet. Pas na ca twintig minuten sporten worden effectief de vetten aangesproken. Succesvol afslanken met sport is dus een duursport en zeker geen korte sprint. Kortom, wil je vermageren en afslanken en wil je dat dit als het ware automatisch gebeurt zonder enige inspanning, denk dan zeker eens aan deze studie. Maak je omgeving kouder dan +19°C en het lichaam spreekt automatisch je vetten aan. Doch ook even opletten. Te lang verblijven in koude temperaturen kan je gezondheid ook schaden.

Tip 9 : Afslanken hoeft geen hel te zijn

(een tip van) Nechora
Afslanken en figuurcorrectie, "twee van mijn favoriete bezigheden" hoor ik je al zeggen. Afslanken en figuurcorrectie hoeft echt geen hel te zijn, doe het traag maar zeker en vermijd vooral overmoedig worden, je zal zien dat het je dan best gaat lukken. Blijven eten is de boodschap om het jojo effect te vermijden, maar pas wel de hoeveelheid aan. Volg de raadgevingen op onze website, samen met de juiste voeding, en de helft van de strijd is reeds gewonnen. Veel succes

Tip 8 : Vermageren? Welk dieet past bij jou?

(een tip van) Southbeach dieet
Vooraleer u van start gaat met een dieet, is het zeer belangrijke om de verschillende mogelijkheden te bekijken. Er zijn nl. geschikte diëten voor geschikte doelgroepen. Een vegetariër zal zo bijvoorbeeld zeker geen vlees willen eten op zijn/haar dieet! Bespreek de mogelijkheden met een voedingsconsulent.

Tip 7 : Hoe kan je gezond afslanken en vermageren ?

(een tip van) Herba online
Als je wil afslanken moet je erop letten dat je je lichaam niet uithongert. Een volledig uitgebalanceerd dieet zorgt ervoor dat je alle nodige voedingsstoffen binnenkrijgt voor een gezonde spiermassa en een goede verbranding. Als je 'honger' hebt, zal je lichaam immers reserves opslaan als vet! Voldoende water drinken is ook belangrijk voor het afvoeren van afvalstoffen.

Tip 6 : Waarom zijn de laatste kilootjes het zwaarst?

(een tip van) Minitea
Als je wilt afslanken of vermageren dan zal je merken dat de laatste kilo's het zwaarst zijn: Iemand die 100kg weegt en 1kg wil afvallen moet namelijk maar 1% magerder worden. Als je vervolgens maar 80kg meer weegt en toch nog 1kg wil afvallen dan moet je al 1,25% vermageren of afslanken. Dat is 25% meer en dat is al een stuk lastiger.

Tip 5 : Afslanken in een verwarmde cabine

(een tip van) Body Balans
Centimeters verliezen kan door 2x per week ongeveer 30 minuten oefeningen te doen in de verwarmde cabine. Het is goed voor je figuur en je geest. Gewicht verlies je dan weer met het proteïnedieet.

Tip 4 : Blijvend afslanken? Zorg voor evenwichtig eetpatroon

(een tip van) Herba Belgie
Als u wilt afslanken mag je ook niet te weinig eten omdat uw lichaam zich hieraan zal aanpassen en de stofwisseling zal verlagen. Van zodra je dan weer meer gaat eten, komt het gewicht er snel terug bij omdat uw lichaam de toename van voedingsstoffen niet meer verwerkt en dus opslaat als reserve.

Tip 3 : Waarom is diëten niet de ideale afslankmethode?

(een tip van) 4lijf
Diëten werkt niet altijd en zorgt er vaak juist voor dat men zwaarder wordt omwille van het jojo-effect. Het enige wat echt helpt is meer bewegen en je eetgewoonten aanpassen. Wie dat blijvend doet, behoudt zijn of haar gezonde gewicht.

Tip 2 : Afvallen met een maagballon

(een tip van) Maagballon.nl
Mensen met een overgewicht aan vet van meer dan vijftien tot twintig kilo kunnen met behulp van een maagballon snel veel kilos afvallen. De maagballon zweeft/drijft in de maag en geeft daardoor sneller een verzadigd gevoel. Bovendien vertraagt de maagballon het voedseltransport van de slokdarm naar de maag. Hierdoor zult u minder gaan eten en daardoor gewicht verliezen. De maagballon is een veilige methode om veel kilos af te vallen.

Tip 1 : Liposuctie met blijvend resultaat

(een tip van) Pro Beautyclinic
Ultrashape is de eerste niet-invasieve medische liposuctie met blijvend resultaat. Ideaal om permanent centimeters te verliezen rond de buik/maag streek of buitenkant dijen. Opgelet deze behandeling heeft NIET de bedoeling om gewicht te verliezen. U kan tot 6 cm omtrek verminderen na 3 tot 4 behandelingen. De behandeling zal vetcellen verwijderen uit de 'moeilijke' zone zonder enige vorm van chirurgie, zonder injectie of tabletten. Ook zijn er geen bekende neveneffecten of bloeduitstortingen na de behandeling.