Bodybuilding voedingssupplementen – TIPS en weetjes uit België en Nederland

U bent hier : Home > Beauty > Bodybuilding

bodybuilding voeding training TIPS

Onderstaande TIPS en artikelen over voedingssupplementen worden u aangeboden door de Vakman en Vakvrouw uit je buurt. Wilt u ook een artikel publiceren met gratis LINKS naar uw website: Zie pagina contact.





Wist je dat ... gewichtheffen gedurende een uurtje per week de kans op een hartaanval met 40 tot 70% verkleint.

Een onderzoek door de Universiteit in Iowa (USA) heeft aangetoond dat krachttreining zoals gewichtheffen de kans op toekomstige hartaanvallen verkleint met waarden tot zelfs 40 à 70%. Daarbij toonde het onderzoek dat het helemaal niet nodig is om uren in een fitnescentrum door te brengen en dat ongeveer 5 minuutjes krachttraining al voldoende is om dit resultaat te bereiken. Dit omdat de kortstondige krachttraining al voldoende is om het hart ofwel de hartspier te versterken. Om dit onderzoek te staven werd de studie ondernomen bij 13.000 volwassen deelnemers waarbij drie gezondheidstests werden ondernomen. Hierbij werd duidelijk dat enkele minuten krachttraining per dag echt wonderen kan doen voor het hart en het risico vermindert tegen mogelijke toekomstige hartaanvallen. De onderzoekers willen dan ook eenieder aanbevelen enkele minuten per dag een krachtraining uit te voeren. Ongeacht de soort of werking van de krachttraining. Dit weliswaar raadzaam en doordacht opdat je met de krachttraining geen spierletsel oploopt. Het doel van de krachttraining is niet om aan bodybuilding te doen of grotere spieren te creëren maar wel je spieren ietwat te belasten waardoor je moeite en inspanning moet doen, een lichte en gecontroleerde krachttraining dus.

Grote spiergroei, waarop zeker letten ? (een tip van) Bodybuilding BBforum

Wil je echt meedoen aan competitie wedstrijden of wil je een erg grote spiergroei kennen? Dan moet je beslist op je voeding letten en is het best dat je nog een aantal supplementen opneemt. Proteïnen zijn van essentieel belang voor spierontwikkeling van professionele bodybuilders.

Succes in bodybuilding, vergeet zeker je voeding niet (een tip van) Absolute Power

Bij het opstellen van een voedingsschema voor bodybuilders zijn de volgende zaken belangrijk:
- eet regelmatig, het liefst om de twee uur
- zorg dat je bij elke maaltijd eiwit binnenkrijgt
- zorg dat de eiwitten uit verschillende bronnen komen
- eet zo weinig mogelijk 'snelle' koolhydraten (suiker)
- haal niet meer dan 20% van je calorieën uit vet en vermijd verzadigde vetten
- zorg dat je voldoende calorieën binnenkrijgt (minimaal 3000)
- neem minimaal twee eiwitten shakes per dag

Waarom eiwitten bijnemen bij bodybuilding? (een tip van) Shake4perfection

Wist u dat eiwitten de bouwstenen zijn na een intensieve training. Zij helpen uw spieren te herstellen, en zich groter te maken. samen met een goede voeding zult u veel betere resultaten behalen.


Algemene informatie

bodybuildingBij bodybuilding bestaat het doel erin de spieren in het lichaam te laten groeien. Bodybuilding is bijgevolg een zéér intense sport. Naast het sportieve aspect, wat bestaat uit zwaar en hard trainen met gewichten, is de voeding en levenswijze een zéér belangrijk gegeven. Zonder de juiste voeding zoals eiwitten, de bouwstoffen voor het lichaam en de basis van spiergroei, en de koolhydraten, de energie voor het leveren van inspanning, kan het lichaam niet goed functioneren en zal het resultaat niet behaald worden.

Bodybuilding is dan ook meer dan even in een fitnesscentrum met wat gewichten gaan spelen. Hard trainen en een goede voeding zijn essentieel. De uitdrukking "No pain, No gain" ofwel geen pijn, geen spiertoename is geen fabeltje maar een basisrichtlijn voor spiergroei en succes bij bodybuilding.




Meer informatie bij volgende update
Sla deze pagina zeker op bij uw favorieten.