Wandelen en fietsen – wandelroute fietsroute – gratis TIPS en informatie uit België en Nederland

U bent hier : Home > Reizen > Wandelen Fietsen

Wandelen fietsen TIPS wandelroute fietsroute

Wandelen of fietsen biedt ontspanning en is voor eenieder een aanrader. Even de benen strekken door een wandeling te maken of even de beentjes bewegen op een fiets kan goed doen. Niet alleen fysiek maar ook mentaal biedt wandelen of fietsen ontspanning zeker als de wandeltocht of fietstocht plaatsvindt in de natuur. De kunst bestaat er dan ook in een leuke wandelroute of fietsroute te vinden.  Op deze pagina vindt u gratis TIPS en advies over wandelen en fietsen, fietsroutes en wandelroutes, u aangeboden door de Vakman en Vakvrouw uit België en Nederland. Zij staan u eveneens graag te woord voor verdere informatie of prijzen / prijs.

TIPS van de Vakman en Vakvrouw (Artikelen)

Tips van de vakman vakvrouw

Artikel 1 = ... zie volgende update.

Uw Artikel en website LINKS hier toevoegen? Zie pagina contact


Wat is Nordic Walking en waarom is het gezond ? (een tip van) Nordic walking specialist

Nordic Walking is het wandelen met speciaal ontwikkelde poles en is als sport ontstaan in Finland alwaar de crosscountry skiërs dit als belangrijkste trainingsvorm in de zomer gebruiken. Nordic Walking is de snelst groeiende sport in Europa en in Nederland en wordt ondersteund door de INWA (International Nordic Walking Association). De belangrijkste taak van de INWA is ondersteuning te geven bij het verder stimuleren van Nordic Walking wereldwijd. Specialisten erkennen dat Nordic Walking een meerwaarde heeft bij gecombineerde ziektes zoals: diabetes, COPD, Overgewicht, Hoge bloeddruk, Diverse vormen van hart- en vaatlijden, Depressie en gedeprimeerdheid, Artrose en osteoporose,  Fibromyalgie syndroom, Gunstig bij tegengaan van vorming van lymfe-oedeem bij (ex)kankerpatiënten.




Nuttige tips voor fietsvakantie (een tip van) Kortweg

Op vakantie met de fiets? Enkele tips om je voeding te optimaliseren tijdens de training of fiestritten: Tijdens de training: zorg voor een sportdrank en vaste voeding (gels, repen, droge koek, banaan, rozijnen, ) Na de training: je herstelt optimaal als je binnen de 2 uur een combinatie van eiwit (melk, yoghurt, vlees, kaas) en koolhydraten (muesli, brood, aardappelen, pasta, rijst) eet. Drink elke dag zeker 1,5 liter en extra bij training. Wacht niet tot je dorst krijgt, want dan is het al te laat Je lichaam is dan al voor 2% uitgedroogd en je prestatie daalt dan met 10%!

De juiste schoenen en drank voor wandelsucces (een tip van) Wandelen rond Leuven

Voorzie bij het wandelen steeds aangepast schoeisel om blaren en pijnlijke voeten te vermijden. In goede wandelschoenen hebben uw voeten veel meer steun dan in gewone sandaaltjes. Voorzie eveneens voldoende proviand (vooral voldoende drank) als u wat langere wandelingen gaat maken, kwestie van uitdroging te vermijden.

Tip voor de aankoop van wandelschoenen (een tip van) Tevoet

Laat u deskundig adviseren bij de aankoop van degelijke wandelschoenen. Er zijn verschillende types (A, B,C,...) afhankelijk van het type wandeltocht dat u wenst te maken. Professioneel advies in een speciaalzaak is een must. Zorg ook voor goede naadloze en zweetabsorberende kousen: dure schoenen met daarin slechte kousen zijn een garantie op blaren.

Fietsvakanties, denk ook aan de veiligheid (een tip van) Belgian biking

Let op: in heel wat landen in Europa is een fietshelm verplicht. Zo geldt in Spanje voor iedereen een fietshelmverplichting. In Tsjechië is het verplicht voor kinderen tot 18 jaar.

Meer informatie bij volgende update
Sla deze pagina zeker op bij uw favorieten

ZIE OOK:
> Sportschoenen en wandelschoenen
> Fietsen en elektrische fietsen
> Hotels en B&B
> Sportkleding
> Pretparken
> Busvakantie en busreizen