Winkelreclame als deel van de winkelinrichting – Ludo Claes

U bent hier : Home > Reclame > Winkelinrichting > Winkelreclame als winkelinrichting

Winkelreclame als winkelinrichting TIPSProducten in de aandacht plaatsen. Daar draait alles om in een winkel waarbij de grootte van het productenassortiment de aandachtsintensiteit bepaalt. Des te groter namelijk dit assortiment des te moeilijker elk individueel product verkoopt. Dit omdat de klant gewoonweg niet alle producten ziet. Om het product daarom alsnog in de aandacht te plaatsen kunnen in-shop reclamemiddelen aangewend worden. Dit kan gaan van eenvoudige middelen zoals een productaffiche die tegen de wand opgehangen wordt tot een promotieteam in de winkel die aan alle klanten een voorproefje geeft van het product. De laatste tijd zien we thans meer en meer TV-installaties in de winkels. Een forse flatscreen toont korte reclamefilmpjes of productinformatie waardoor de klant geïnformeerd en geattendeerd wordt van de aanwezigheid van het product. De strategische waarde van een TV in de winkel is tevens de attentiewaarde van de TV zelf. In tegenstelling tot een affiche of reclamebord tegen de muur, toont een TV steeds bewegende beelden met geluid wat de aandacht van de klant trekt. Ook leuk om promoties of andere acties kenbaar te maken.

Enkele nuttige tips

  • Plaats de in-shop reclame op opvallende makkelijk zichtbare plaatsen
  • Plaats promotiepanelen of reclameborden of TV de ingang of zelfs in de etalage om klanten binnen te lokken
  • Wil je de promotiepanelen of TV gebruiken als productinformatie, plaats ze dan in de directe nabijheid v/h product in kwestie
  • Maak gebruik van duidelijke boodschappen en vermijd lange teksten. Klanten lezen niet graag
  • Gebruik je een TV, wees dan karig met geluid opdat het niet storend is in de gemoedelijke winkelsfeer
  • Vermijd een teveel van producten op je TV scherm, beter is enkele producten te tonen en ze regelmatig te herhalen
  • Overdrijf niet met in-shop reclame. Een overkill verliest aan attentiewaarde en kan zelfs storend werken
  • Maak de teksten of foto's (beelden) voldoende groot opdat ze makkelijk leesbaar zijn of plaats de TV niet te hoog
  • Verhoog uw verkoopkansen door de reclame van uw leveranciers door te trekken naar uw eigen winkel.
  • Bespreek uw in-shop reclame met uw productleverancier!! Zij beschikken vaak over de nodige attributen zoals affiches en dergelijke die u makkelijk kan gebruiken.

Deze TIP wordt u aangeboden door:

Webmaster Ludo Claes


Uw TIP op deze website: zie contact