Promotie campagne voor winkels – Wie zoekt die vindt

promotie campagne actie promoteam en hostessenbureau TIPS

Hoe kan je klanten stimuleren om je zaak te bezoeken of te kopen bij in je winkel? Dit kan je door het shoppen extra leuk en uitdagend te maken.

1. Wat is "Wie zoekt die vind" campagne?

Via deze actie leren uw klanten uw producten assortiment kennen. Het speelterrein, zo noem ik het maar even, van deze actie bevindt zich in de winkel. (zie verder website of catalogus) We gaan met deze actie bepaalde speeltjes of thema-elementen in de winkelrekken plaatsen die de klant moet zoeken. Vind hij ze dan wint hij een bepaald geschenk.

2. Commerciële doelstelling van de actie

Hebt u een breed of diep productenassortiment, dan moet zichzelf eens de volgende vraag stellen: "Kent de klant al mijn producten?" Vele klanten weten namelijk vaak niet wat u allemaal te koop aanbiedt. Daarom deze actie.

Het commerciële doel van deze actie bestaat er namelijk in de klant doorheen de winkelrekken te laten wandelen op zoek naar bepaalde items waardoor hij beter bekend raakt met hetgeen u allemaal te bieden hebt.

Extra voordeel = impulsaankopen. Een niet belangrijk voordeel van dit extra wandelen doorheen de winkelrekken is dat u tevens de impulsaankopen (aankopen die niet voorzien waren) een extra duwtje in de rug geeft wat uiteraard een omzetverhoging genereert.

Ook voor ondernemingen

Hebt u geen winkel maar hebt u een website of een productcatalogus, ook dan kan u gebruik maken van dergelijke acties. Verberg in uw catalogus of website bepaalde thema's of producten die de klant moet zoeken en biedt hem voor het vinden ervan een bepaalde beloning.

Hierdoor surft uw klant of potentiële klant meer doorheen uw website of leest hij intensiever uw catalogus. Denk hierbij aan bepaalde codes bijvoorbeeld die de klant moet zoeken of oplossen wat nu een leuk thema geworden is. (stel uw eigen "Da Vinchi code" actie samen)

3. Thema actie - voorbeeld: paaseieren zoeken

Plaats in de winkelrekken verschillende soorten paaseieren met verschillende kleuren. (monteer ze vast aan het rek) Geef de klant bij binnenkomst een kaart met een foto van een paasei. Nu is het aan de klant om het paasei op zijn kaart ergens in de winkel te vinden. Vind hij zijn ei, dan schrijft hij de locatie op de rugzijde. Klopt dit dan krijgt hij aan de kassa een beloning (geschenkje, korting,...).

Dergelijke thema acties bieden tevens de mogelijkheid om een leuke sfeer te creëren in de winkel. Paashazen, klokken, enz... die de actie vergezellen maken het winkelen plots heel wat aangenamer.

4. Thema actie - voorbeeld: waar staat het product?

Met deze actie gaat u de klant zich producten laten herinneren aan de kassa. Heeft de klant zijn inkopen verricht en staat hij aan de kassa, dan legt u hem kaarten voor met de rug naar boven waaruit de klant één kaart kiest. U draait de gekozen kaart om waarop een product uit uw assortiment afgebeeld staat. Weet de klant waar dit product in uw winkel staat, dan krijgt hij een beloning. Leuk en eenvoudig.


Wekelijks worden nieuwe TIPS toegevoegd

Gerelateerd:
Promotie campagnes TIPS
Promotie campagne "De leukste thuis"
Promotie campagne - de spaarkaart
Reclame TIPS
Hoe klanten werven TIPS
Verkopen aan grote klanten


 
Alvast dank om je mening te melden over deze website.
 
Categorieën en rubrieken : Nieuwe TIPS - PARTY - HOBBY - BEAUTY - KLEDING - HUMOR - GEZONDHEID - WONEN - TUIN - ELEKTRO - AUTO - DIEREN - WERK - ZAKELIJK - Contact
U bent hier : / Home / Zakelijk / Promotie campagne voor winkels – Wie zoekt die vindt